torstai 16. heinäkuuta 2015

Salainen metsälampi kesällä + talviturkki heitetty!



En edes muista milloin olisin viimeksi käynyt virvelöimässä! Perhovavan saatua ekaa kertaa käteen ei virveli ole enää oikein kiinnostanut. Nyt lähdimme samalle salaiselle metsälammelle johon päätimme pilkkikauden tänä talvena. Sieltähän nousi silloin ihan mukavasti kaloja, joten miksei kesälläkin. 
Alla vielä kuvaa edelliseltä reissulta! Se oli kyllä niin mukava päivä! Voi ei nyt tuli kauhee hinku pilkkimään.. noo ei ois enää kauaa :D



Arvelimme, että lammen rannalta on vaikea heittää perhoa, joten pakkasimme virvelit ja pikkulipat  matkaan. Matkaan lähti minä, Taiga, Jaakko ja Jaakon iskä.



Pitkästä aikaa oli oikeasti ihana keli! Oli tosi lämmintä eikä tuullut. Mä laitoin ihan liikaa kyllä päälle, kai mä aattelin et välihousutkin on ihan jees kun on ollut niin kylmiä ilmoja. Mut hei, onhan nyt jo heinäkuun puoliväli, ne oli todellakin liikaa! :D 

No kohtalo tai ei, niin pääsin jo varsin alkuvaiheessa vilvoittelemaan ja heittämään välihousut pois. Lammen pohjassa oli paikoin sellaisia tukkeja, joihin tietty mun lemppari lotto lippa jäi varsin nopeaan kiinni. No eihän sitä sinne voinut jättää! Kokeilin aluksi vain kahlata, mutta pohja tuntui upottavan ihan loputtomasti joten ei muuta kun vaatteet veks ja näin tuli sitten talviturkkikin heitettyä! Hehehee johan oli aikakin ja vesi oli kyllä tosi lämmintä!
Virkisti kivasti :)


Pieniä ahvenia tuli kaikille aika paljon ja Jaakko sai ihan nätin hauenkin.
Kiersimme kävellen koko lammen ympäri ja heittelimme aina kun oli hyvännäköinen kohta.
Mulla osui tosi hyvä kohta loppuvaiheessa, kun joka heitolla otti ahven kiinni. Sitten kelatessa tuntui, että jaaha taas on jossain tukissa kiinni, mutta ei. Siima lähti viemään sivulle ja iso haukihan se siellä! Kiinni pienessä lipassa! Voi että on ihan parasta kun on iso kala kiinni! Tai iso ja iso, mutta olis se ollu isompi kuin Jaken saama hauki. Sain sen jo aika lähelle, mutta sitten lippa irtosi sen suupielestä ja kimposi ihan tosi kovaa mun korvan vierestä. Huh, oli lähellä ettei taas mulle sattunu ja tapahtunu! ;)


Mentiin tonne vain illaksi ja aika loppui ihan kesken! Tuntui, että alkuillasta ei syönyt kyllä niin hyvin kuin lopussa. Tuonne on kyllä kerettävä mennä vielä tänä kesänä koko päiväksi. Helposti saisi vietettyä tuolla koko päivän! Sieltä vois isoja ahveniakin löytyä kun vaan osuisi kohdalle.

Ja NAM! Mustikat alkaa kypsymään. Mun eteneminen oli aika hidasta kun en vaan pysty ohittamaan hyvännäkösiä mustikoita syömättä! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti