tiistai 15. heinäkuuta 2014

Päijänteen puhurissa ja Pohjoinen suunnitelmissa

Tänään lähdettiin Pasin kanssa vuorostaan Päijänteen vesille. Kiva käydä välillä muuallakin vaikka kyllä se Liepee on ihan lemppari <3


Ilmassa oli suurta innostusta, kun kummastakin tuntui että tänään kala syö!
Ilma oli pilvinen ja tosi tuulinen, kyllä otti mahasta ku pompittiin ottipaikoille aallonharjoilla ja montuissa. Vähän meinas tulla jopa huono olo!


Keli kyllä iltaa kohden tyyntyi ja aurinkokin alkoi paistaa.
Pasi nappasi kartasta hyvän kohdan ja kaiku alkoikin näyttämään isoja kaloja, ja sitten mulla tärppäs. Tossa uudessa virvelissä ei kyllä osaa vielä arvioida kalan kokoa. Nytkin kelailin ihan rauhassa ja tunsin sen olevan kuha kun ei potkinut juuri lainkaan, mutta isolta se ei todellakaan tuntunut. Siihen se tuli sitten veneen viereen ja todettiin sen olevan n.1,5-2kg. Eli ihan hyvän kokonen, ei oo tollasii näkyny nyt ihan vähään aikaan. Pasi nappas haavin ja otti kuhaa ylös, MUTTA jotain härdelliä siinä vähän tuli ja kuha jatkoi matkaansa. No ei se mitään. Tuleehan näitä. Pikkusen kyllä harmitti kumpaakin.. Mut sovittiin et se oli nyt sellanen C&R eli Catch and Release eli nappaa ja vapauta tyylinen kalastus :). Sahattiin samaa kohtaa moneen kertaan uudestaan, mutta uutta tärppiä ei enää tullut. Nyt ainakin tiedetään mihin spottiin ajellaan ens kerralla heti!


Ilman kalaa en kuitenkaan jäänyt tälläkään kertaa. Pasin nostaessa venettä trailerille heittelin Lotto lippaa laiturilta. Ja mikäs muukaan sieltä heinikon reunasta tuli kuin ahven. Mun lemppari.


Kotona on ollut viime päivät varsin kalastuspainotteista. Jos ei olla Jaakon kanssa kalassa, niin Jaakko sitoo perhoja (kuten ylläolevassa kuvassa tulee mulle prinssi nymfejä) tai googlataan netistä Pohjosen kalastuspaikkoja ja YRITETÄÄN suunnitella reittiä. Mutta on se kyllä hankalaa, kun ei ole ikinä ollut eikä varsinkaan mulla ole varmaan mitään hajua mihin mä oon oikein edes menossa! :) Toivottavasti vain saadaan suht ressittömästi jonkinlainen suunnitelma paikoista ja päästään perhostamaan Lapin kauniiisiin maisemiin.


Tuunasin mun haavin. Vähän blingblingii :)

Loppuun halusin laittaa pari kuvaa Jaakon tekemistä perhoista, joilla myös monien muiden lisäksi suunnittelee kalastavansa pohjoisessa. Nää on ehdottamasti mun lemppareita mitä oon nähny! Nää on niin hienoja! Kinuan osaa näistä harva se päivä itselleni, mutta en ole saanut vielä yhtään! Ehkä joskus pääsen uittamaan tällaista.. :)



-Riki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti